رازمجنون

سید علی خامنه ای (پیرعشق)گفت: فریاد را علیه ستم آفریده اند...

رازمجنون

سید علی خامنه ای (پیرعشق)گفت: فریاد را علیه ستم آفریده اند...

رازمجنون

اگر با آمدن آفتاب ار خواب بیدار شویم نمازمان قضاست !
((( اللهم عجل لولیک الفرج ))))
*سیروا عَلَی اسْمِ الله (حضرت علی)

*وَ عَظِّمِ اسْمِ الله (حضرت علی)

*بِسْمِ اللهِ الَّذی لا یَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَی ءٌ فی الارضِ و لا فی السَّماءِ و هُوَ السَّمیعُ الْعَلیمُ : به نام خدایی که زیان نرسد با بودنِ نام او به چیزی در زمین و نه در آسمان و اوست شنوای دانا

* هر جا بسم الله بگویند و صلوات بفرستند؛خداوند مَلَکی می فرستد که در آن مجلس غیبت نمی شود.(حضرت علی)

*بِسْمِ اللهِ الرَّحْمن الرَّحیمِ مفتاحُ کُلِّ کتابٍ: بِسْمِ اللهِ الرَّحْمن الرَّحیمِ، سرآغازِ هر نوشته ای است.(پیامبر اکرم)


مدیر رازمجنون: سیدعبدالله عابدین مطلق

آخرین نظرات

مصاحبه بامداح اهل بیت کربلایی محمودرضایی

دوشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۳۰ ب.ظ





به نام خدا

یه مصاحبه مختصر و مفید که تو یه نشست شبانه صمیمی با مداح بااخلاص اهل بیت کربلایی محمودرضایی انجام دادیم که در مورد مسائل مختلف با هم سربحث نشستیم,,,


مشروح گفتگو:

سلام اقای رضایی, وقتتون بخیر, یه معرفی مختصر از خودتون و سابقه مداحی و کاریتون به ما بفرمایید؟

سلام خدمت شما رفیق عزیز,خادم حضرت زهرا(س)محمودرضایی هستم 22سالمه از زمانی که دست چپ و راستمو یادگرفتم به لطف و توفیق خود ارباب توی هیئتها و تکیه ها نوکری رو شروع کردم و از سال 83 که برای اولین به کربلا رفتم همونجا مداحی رو به صورت رسمی شروع کردم, که این امر رو بزرگترین اتفاق زندگیم میدونم.

اگه ممکنه کمی از فعالیت هاتون توی هیئت ها توضیح بدین؟

والا حقیر از چندین سال قبل یعنی قبل از اینکه شروع به مداحی کنم افتخار چای ریزی و کفشت جفت کنی توی هیئتها رو داشتم و همیشه گفتم که به این منصب نوکری افتخار میکنم بعد از اینکه از اولین سفرم از کربلا برگشتم به پیشنهاد دوستان عزیزم تو هیئت، مداحی رو اونجا شروع کردم.


یه کمی از چگونگی تاسیس مراسمات هیئت الزهرا(س) بگید, چطور شد که به تاسیس این هیئت رو اوردین؟

خب وقتی هنوز این هیئت تاسیس نشده بود بیشتر فعالیت و فکر و ذکرم توی عرصه شعر و مدح واسه اهل بیت بود, ولی از اونجاییکه برگزاری یه محفل هفتگی واسه جمع شدن دوستان امام حسینی و برقراری روضه امام حسین واسه عاشقای خود ارباب توی شهراهواز مخصوصا تو محله خودمون طرفای باهنر احساس میشد با یه روحیه جمعی که متشکل از یه عده جوون مومن و حسینی بود, شام شهادت امام صادق سال88 اولین مراسم هیئت الزهرا(س) برگزار شد و عهد کردیم که زندگیمون رو پای این بیرق حضرت زهرا(س) بگذاریم.

آیا این پسوند (محفل پیروان ولایت) هم جزیی از اسم هیئته؟

بله اصلا جداشدنی نیست چون خود بی بی فاطمه زهرا(س) با ایمان ترین پیرو ولایت اقا امیرالمومنین(ع) بود, که درهمین راه هم شهید شد و ماهم به تبعیت این بانوی بزرگوار پیروان ولایت مولا هستیم

وقتی وارد مراسم هیئتتون میشیم غالبا درحال شور خوانی هستید سوال من اینه که چرا به بقیه سبک های مراسم این چنان تکیه نمیکنید؟

اتفاقا من با این نظرشمانسبتا مخالفم البته منکر این نیستم که قسمت شور مجلس خیلی بیشتر از بقیه سبک هاس که اینم بخاطر درخواست و سلیقه ای که مستمعین حاضر  تو جلسه دارن ولی ما درکل به روضه و مخصوصا بیان روایات و احادیث اهل بیت علیهم السلام خیلی تکیه میکنیم

توی این مسیری که تو عرصه هیئت و مداحی آغاز کردید چقدر خودتونو موفق میدونید؟

(باکمی مکث) والا مابار سنگینی رو به دوش داریم و متاسفانه هنوز خیلی چیزا توی شهر ما و مخصوصا حسینیه ها اونجور که باید جابیفته جانیفتاده مثلا ما از زمانی که جلسات هفتگی رو شروع کردیم بالای چندین مکان واسه اجرای مراسمات عوض کردیم و همین خودش اسیب ها و تبعات خاص خودش رو داره حالا این یه نمونه هست که من بهش اشاره کردم, ولی ما تموم تلاشمون رو میکنیم که بتونیم باعنایت خود حضرت زهرا(س) اونچیزی رو که ازمون خواستن رو به نحو احسنت اجرا کنیم.

خب میشه بفرمایید رسالت و پیغام اصلیی که شما میگید حضرت زهرا(س) ازمون میخواد چیه؟

اینه که تا پای جونمون پای آرمان ها و ارزش هامون بمونیم و نشرش بدیم.

شما اینو قبول دارید که هیئت ها باید سیاسی باشن و نباید نسبت به مسائل سیاسی بی تفاوت باشن؟

سیاسی بودن یا نبودن رو باید که مفصل روش بحث کرد که هرطرز فکری قاطی اون نباشه ولی خودم به شخصه قبول دارم که تو این برهه زمانی که خیلی کشور و مملکت ما نقشش داخل اون محوریه باید تابع امر ولایت باشیم که به ما آسیبی نرسه تجربه نشون داده که هرزمان گوش به فرمان رهبرمون بودیم همیشه پیروز و عزتمند جلوه کردیم

خود اقای رضایی به عنوان یکی از مداح های معروف و جوون شهرمون چقدر خودش رو از مسیر جریان های ضد انقلابی که به عنوان مرجعیت هم فعالیت میکنند جداکرده؟

ماهمیشه زیر پرچم اهل بیتیم و هیچ کاری با فرقه های مختلف نداریم و توی مخارج و کارهای هیئت هم همیشه خودمون با کمک انسان های شریف و اهل بیتی مراسمات رو بردیم جلو و فکر میکنم اگه بتونیم اهل بیت رو خوب بشناسیم میفهمیم چه کسایی درد مذهب و اهل بیت رو دارن و چه کسایی درد شناخته شدن خودشون رو دارن

توی مراسماتتون چقدر وقت رو به مسائل سیاسی اختصاص میدید؟

هیچی

چون الان خودم رو در جایگاهی نمیدونم که بخام در مورد این مسائل حرف بزنم ولی همیشه موضع خودمون رو مشخص کردم


رابطتون باسایر مداح های شهر اهواز چطوره؟


خیلی خوب الحمدلله اکثریتشون هم بازحمت زیاد فعالیت میکنن و خودمو کوچیک همه مداح های بزرگوار شهرم میدونم

نظرتون راجع به رازمجنون بنویس چیه؟

الحمدلله یه وبسایت پویای مذهبی و فرهنگیه که توی این چندوقت اخیر فعالیت های تاثیرگذاری رو ازش شاهد بودم امیدوارم به لطف امام حسین(ع) روز به روز شاهد پیشرفت این فضای جامع فرهنگی باشیم

نظرتون رو توی عبارت زیر داخل یک کلمه بیان کنید:


امام حسین(ع): تموم زندگیم

هیئت: کمپ ترک گناه

مُحَرم:فصل عاشقی

سیدجوادذاکر: مظلوم

بچه هیئتی: بیدار و آگاه

پدرومادر: نعمت


حرف پایانی اگه دارید میشنویم:


به امید ظهور هرچه زودتر حضرت مهدی موعود روحی له الفدا و پارکابی اون حضرت تا نفس اخر


نظرات  (۲)

  • علی شاهرودی
  • خداحفظتون کنه کربلایی.
    لطفا صدا؛تصویر هم بزارید از کربلایی محمود رضایی.باتشکر
  • http://naghleghol.ir/

  • باسلام مطلب شما در سایت نقل قول انتشار یافت

     برای نشر سریعتر مطالب خود بما پیوندید.و مطالب خود را از طریق ورود به سایت و انتخاب گزینه ارسال مطالب برای ما ارسال کنید

    باتشکرمدیریت نقل قول

     


    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی